Quattro settimane rimanenti

18 maart 2019 - Genua, Italië

Nog maar 4 weken van mijn 3 maanden lange verblijf in Genua over. Het klinkt bijna als een cliche nu, omdat ik het al vaker gezegd heb, maar de tijd is echt voorbij gevlogen. Het is ongelovelijk voor mij dat het nu nog maar minder dan een maand is voordat ik weer op het vliegtuig stap naar huis met (hopelijk) deze keer minder kilo's aan bagage maar heel veel nieuwe ervaringen.

In die komende 4 weken zijn er gelukkig w el nog meer dan genoeg dingen om te doen. Zowel op Deledda als aan verslagen voor de minoren, maar ook nog plekken die ik wil bezoeken. Maar toch kom ik iedere dag helaas weer een stukje dichter bij bij het einde van dit avontuur.

Okay, genoeg nagedacht over het naderende einde: deze week. Afgelopen week was voor mij druk genoeg maar vrij saai om over te schrijven en voor jullie om over te lezen waarschijnlijk. Ik ging naar school, gaf mijn lessen asn MYP1 en MYP2, ging weer naar huis en werkte aan wat verslagen. Alles ging dus gewoon zijn gangetje. Thuis spreek ik ook veel met Anna en Sara ovef vanalles en nog wat. Ik ben achteraf gezien dan ook blij dat ik na mijn vakantie van gezin moest wisselen omdat ik een veel betere band heen meet Anna en Sara dan met mijn oude gezin. Dit komt voor een groot gedeelte ook doordat de communicatie nu een stuk makkelijker gaat.

Bij MYP1 heb ik de leerlingen ook verteld dat ik over minder dan een maand weer weg ga. Hierop reageerden de leerlingen (gelukkig voor mij) erg teleurgesteld op. Een paar ga en gelijk aan dat ze mij als permanente docent wilde hebben en niet wilden dat ik weg ging.  Voor mij was dit erg fijn om te horen. Helaas zag Cinzia dit gelijk als een manier om mij weer proberen over te halen terug te komen volgend jaar.

Zaterdag hebben Sara en ik eerst hele ochtend op de Wii gespeeld. We moeten toch ook een beetje het weekend vieren met wat ontspanning. In de middag ben ik samen met Anna naar de Fiumara geweesd. Dit is een zeer groot winkelcentrum in Genua waar ze van alles en nog wat verkopen. Hier heb ik zelf ook nog een leuk topje kunnen scoren voor een leuk prijsje. Eigenlijk wilden we naar het strand gaan maar het was toch een beetje te koud daarvoor en dus hebben we besloten om dit misschien volgende week te doen wanneer het 20 graden is.

'S avonds kon het echt feest beginnen. Ik heb namelijk die avond heerlijk pannenkoeken gebakken. Anna en Sara hadden deze nog nooit op en ook poedersuiker kenden ze niet. Het beviel ze heel goed en ze zeiden gelijk dat ik het snel weer moeten maken. Toch goed om ook een beetje Nederlandse cultuur naar Italië over te brengen.

20190316_202312

Zondag heb ik de hele dag achter mijn laptop gewerkt aan lessen voor komende week en verslagen voor de HAN. Dat gaat helaas ook weer door. 'S avonds hebben Sara en ik lekker film gekeken. Eerst een horrorfilm (verre van mijn smaak, maar Sara had me overgehaald) en daarna ter compensatie Princess and the Frog. Veel te laat naar bed gegaan ook voor het feit dat ik maandag weer het eerste uur moest beginnen, maar je moet toch iets over hebben voor wat ontspanning.

Nu begint er weer een nieuwe week met nieuwe lessen en ervaringen. Ik spreek jullie volgende week weer.

1. Kees Jan:
    19 maart 2019
    Pannenkoeken: altijd lekker! :-) Wat gaat de tijd snel, bedenk dat het zo snel gaat omdat je het zo goed naar je zin hebt...
    Fijne week!