Zon, zee en zeer veel file

25 maart 2019 - Celle Ligure, Italië

Goedemorgen iedereen! Het is wederom tijd voor een update vanuit het prachtige Genua!

Deze week was over het algemeen niet heel bijzonder. Alles gaat hier nog steeds zeer goed. De hele week heb ik weer heerlijk lessen kunnen geven op Deledda. Deze week draaide om de afronding van het hoofdstuk over de Romeinse Republiek. Tijdens de eerste les hebben we nog wat laatste stof behandelt over oorlog, wat het is en waarom mensen oorlog voeren, en was het tijd om de toets voor volgende week op te geven. Ik werk op Deledda niet met een boek en dus zijn de leerlingen in het leren voor een toets volledig afhankelijk van hum eigen aantekeningen. Dit kan voor de MYP1 leerlingen nog wel wat moeilijkheden veroorzaken en dus heb ik met hen de volledige tweede les van de week besteed aan het herhalen van de stof en het beantwoorden van vragen die ze nog hadden. We zullen volgende week zien hoe dit heeft uitgepakt.

Verder moest er ook even een trip naar het hoofdstation van Genua, Brignole, gedaan worden. Een paar weken terug probeerde ik namelijk om kaartjes voor de metro en bus te kopen met een briefje van 10, maar het apparaat wilde mij niet mijn wisselgeld teruggeven. Ik kreeg een tegoedbon voor mijn geld, een slim trucje van AMT om meer geld te krijgen dan de bedoeling is volgens Anna, en deze kon alleen daar ingeleverd worden. Dinsdag ben ik dus ook hier even lang geweesd in het doolhof van een station en na een tijd gezocht te hebben vonden Sara en ik eindelijk de enigszins norse Amt medewerker die mij mijn geld kon geven en konden we weer naar huis.

Verder heb ik deze week vooral erg veel gewerkt aan verslagen voor de HAN en ook om mijn spullen op orde te krijgen qua beoordelingen. Ik vertrek over 3 weken naar huis, maar heb bijvoorbeeld nog steeds niet mijn tussenbeoordeling ontvangen. Hier ben ik dus ook, nogmaals, achteraan gegaan en als het goed is ontvang ik hem komende week.

Deze week is het ook officieel lente geworden en dit was ook goed te merken hier in Genua! Het hele weekend was het hier volle zon en 20 graden en dus voelde het net als zomer. Op zaterdag heb ik hier niet veel van meegekregen, omdat ik de hele dag binnen achter mijn laptop heb gewerkt. Wel begon de dag goed met door mijzelf gebakken ontbijt pannenkoeken. Altijd weer een succes! De dag is ook positief afgesloten met een heerlijke Disney-film en Baileys.

IMG-20190323-WA0000IMG-20190323-WA0014

Op zondag heb ik wel de hele dag van de zon kunnen genieten! Met de auto zijn we namelijk naar Celle geweesd, een badplaats ongeveer 30 kilometer van Genua af. Hier heb ik samen met Anna en Sara naar toe gereden met de auto en hier hebben Sara en ik, terwijl Anna wat zaken moest regelen, de hele dag aan het strand gelegen en in de zon over de boulevard gelopen. Het voelde bijna als een korte vakantie zo mooi was het. Natuurlijk had ik ook mijn Poleroid-camera meegenomen om extra mooie kiekjes te kunnen maken van het prachtige uitzicht.

IMG-20190324-WA0006IMG-20190324-WA001120190324_164212

De dag eindigde helaas wat minder positief. Om 17 uur vertrokken we naar huis en dit zou normaal ongeveer 1 uur moeten duren voordat we thuis waren. Echter had iedereen besloten om naar het strand te gaan en dus hebben we 4 uur lang gedaan over de reis terug naar huis. Dit was iets minder, maar gelukkig was het uitzicht vanuit de file wel prachtig omdat we over een weg angs de zee reden genaam de Aurelia. Dat maakte de rit toch weer iets beter.

Gelukkig voor jullie en ongelukkig voor mij zit mijn terugkomst er ook aan te komen. Nog maar 3 weken en dan stap ik weer op het vliegtuig naar huis. In de tussentijd heb ik nog heel veel plannen die ik hopelijk kan uitvoeren. Een daarvan is dat over twee weken op zaterdag, Anna, Sara en ik weer terug gaan naar Celle om daar heerlijk mee te doen aan een karaoke avond. Ik ben benieuwd en hou jullie op de hoogte!

1. Lauren:
    25 maart 2019
    YAAAAAY! Karaoke! Jij hebt wel echt prachtig weer hahahaha. Veel plezier de komende tijd en see you tonight!
  2. Kees Jan:
    25 maart 2019
    Hoi,
    Je hebt weer veel meegemaakt, leuk!
    Horen we binnenkort ook nog wat meer over het onderwijs?
    groetjes!
  3. Anne van Duuren:
    26 maart 2019
    Leuke reistips! Ik ben net als Kees-Jan ook wel benieuwd naar de andere onderwerpen (naast Romeinen ;-) ). Lukt het nog om van die mooie activerende opdrachten te maken?
    Groet, Anne