Addio Olanda e Ciao Genova!

12 januari 2019 - Genua, Italië

Vandaag was het zo ver, het begin van mijn avontuur in Genua. De hele ochtend heb ik nog gespendeerd aan het inpakken van mijn koffers, want tja voor 3 maanden en een seizoenswisseling moet er nogal wat meegenomen worden. Ik mocht 2 koffers meenemen van 23 kilo per stuk en handbagage van maximaal 12 kilo. Hier heb ik uitvoerig gebruik van gemaakt, want mijn koffers werden bij het inchecken gewogen en beide waren 22,5 kilo en mijn handbagage 9 kilo. Dat zijn dus heel veel spullen!!!!

's Ochtends werd ik al wakker met berichten om me een fijne reis en veel plezier te wensen en deze bleven ook door de hele dag komen. Toen pas kwam het bij mij echt binnen dat ik voor 3 maanden weg zou zijn. Na afscheid te hebben genomen van mijn zusje en de hond, kon om half 2 mijn reis beginnen.

Ik vloog om kwart voor 6 's middags vanaf Schiphol naar Charles de Gaulle Parijs en vanaf daar, met een 1,5 uur overstap op een deel van het vliegveld zonder leuke winkels of wifi, naar Genua waar ik om 22:05 zou arriveren. Alles verliep gelukkig goed met de reis: geen grote hoeveelheid turbulentie, geen huilende baby's aan boord en natuurlijk geen crashes. Ik heb beide vluchten heerlijk kunnen lezen in mijn boek met een muziekje op. Wat wel leuk was aan beide vluchten was dat ik gratis wat te eten en te drinken voor onderweg kreeg. Bij de eerste vlucht (KLM) kreeg ik een schattig bakje met daarin een kipsandwich, een stroopkoekje en wat water en bij de tweede vlucht (HOP!) kreeg ik een courgette, appel en sla sandwich (deze heb ik maar even laten liggen, maar toch) en wat jus d'orange. Zeker niet verkeerd allemaal, al had ik bij het tweede vliegtuig het idee dat het zo klein en gammel was dat het mijn zware bagage nog niet eens zou overleven.

Maar het is wonder boven wonder toch gelukt, want ik ben veilig in Genua aangekomen, met koffers en al. Hier kwam Alberto mij ophalen om me mee te nemen naar mijn huis voor de komende 3 maanden, Het was nog een hele klus om mijn grote koffers in die kleine Fiat 500 te krijgen, maar na wat pas en meet werk is ook dit toch nog gelukt.

Indruk 1 van Genua: Prachtige aan zee gelegen stad met mooie gebouwen, waar de mensen nogal laks omgaan met het opvolgen van de algemene verkeersregels.

Dat was nog een heel ding namelijk om veilig en wel bij het appartement te komen, met constant in het midden van 2 banen rijden, geen richting aangeven, over verdrijvingsvlakken rijden, manoeuvreren tussen de bomvolle straten  door en parkeren aan de zijkant van een kruispunt bij tekort aan een fatsoenlijke plek. Wat ben ik blij dat mijn eigen auto veilig in Oss staat!

Afijn, om half 11 ben ik aangekomen bij het appartement en hebben Alberto en ik met wat moeite en spierkracht mijn koffers naar boven gekregen. Hier werd ik door de rest van het gezin (in pyjama) begroet  en kreeg ik een rondleiding door het appartement. Mijn eigen kamer is het kantoor wat nu omgebouwd is naar slaapkamer. Hier slaap ik op een ruime slaapbank, heb ik een eigen tv en kast en heb ik uitzicht op een gigantische boekenkast. Verder heb ik ook een bureau, wat geen overbodige luxe is met het voorbereiden van lessen. De rest van het appartement is veel groter dan verwacht en erg gezellig ingericht met tapijten en veel houten meubels.

Na de rondleiding is het gezin gaan slapen en heb ook ik me teruggetrokken op mijn kamer. Morgen begint mijn eerste echte dag hier in de stad, dus een goede nachtrust is een must.

1. Kees Jan:
    14 januari 2019
    Veel succes vandaag op school!
    Is het daar koud? Ik zie wollen mutsen e.d. op de foto. Ik dacht dat in Italië altijd de zon scheen? Heb je wel de juiste kleren bij je? :-)
    Groetjes!
  2. Anne van Duuren:
    14 januari 2019
    Goed te lezen dat je bent aangekomen! Nu acclimatiseren en maar eens genieten van je nieuwe omgeving.
    Veel plezier!